Jag har en ny hang up. 
Äpple.  
Många andra tycker säkert att äpple är gott , men inget speciellt . En helt vanlig frukt,. Jag har nämligen precis upptäckt att jag efter att i princip hela mitt liv varit allergisk mot äpple , att jag kan äta det. 
Har ingen aning om varför det hände . Men har läst att när man detoxar bort gifter från kroppen så kan man bli av med allergier. 
Vet inte om det stämmer , men skulle vara intressant att få reda på .  

Hur som helst så äter jag äpplen jämt nu.  Ekologiska såklart! 
Tyckte alltid det såg så gott ut när någon annan åt ett saftigt äpple. Tänk att få göra det själv nu! 



eko, ekologiskt, frukt, nyttogott, raw, råkost, vegan, vegetarian,

Liknande inlägg

2 kommentarer

Veroniqa

06 Mar 2014 16:20

Åt du ekologiska när du fick allergiska reaktioner också?
För jag vet en bekant som endast kan äta ekologiska äpplen men inte oekologiska. Tänkte om det var så annars :)

Svar: nej jag var så liten då så minns inte...Det är nog mkt möjligt att det är pga dem e eko...ja, jag äter ingen besprutad frukt så jag tänker inte testa heller hahaha :)
Madeleine

Maxen

08 Mar 2014 15:53

Yey! Kul att du kan äta äpplen! :)

Kommentera

Publiceras ej