Börjar bli bättre och bättre på att göra vegansk sushi. Har provat mig fram så har inga tekniktips till "rullningen".   
Jag har fyllt rullarna med quinoa och cashewnötter/avokadoröra. Även alfaalfagroddarcovj gurka fick va med på nåt hörn . 
Ett tips med qinouan är att den inte bör kokas mosig . Jag hade lite mindre vatten än vanligt och lät den svalna och bli torr innan jag använde den .


Cashewnöt/avokadoröra 
Ca 3 dl cashewnötter 
1 avokado 
Riven chili 
Rosa himalayasalt 
1 msk vatten ( kan uteslutas) 
1/2 dl soltorkade tomater  
Mix it ! 




Hemmagjord misosoppa serverades såklart till :) Misopastan är köpt i en asiatisk affär och samma med wakamealgerna i. Den Misopastan jag köpte i den asiatiska butiken smakar väldigt bra! 
Inte alls att jämföra med mison man köper på asiathyllan i matvarubutiken.
Snart måndag , ny vecka , nya möjligheter! Love it ! Hoppas att ni har haft en underbar vecka och önskar er en minst lika bra kommande vecka ,,,
lunch, middag, raw, vegan, vegetarian,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej